Sunday, August 9, 2009

Nikmat Tuhan Manakah Yang Kamu Dustakan?

Alhamdullilah, walaupun kesempitan dan masih teringat-ingat lagi lap top yang meletop hari tu... hu hu.. pelik kan laptop boleh hangus (sekarang kat wad icu, entah bila nak sembuh), tiba-tiba abang cakap, "ummi suruhlah sape-sape belikan pcu baru". Hai bagai pucuk di cita ulam mendatang, pcu yang lama tu pun kena virus, bukak je terus ada virus mengilai-ngilai. Kesian pula kat anak-anak dah lama tak surf internet dan selalu mengecek nak guna lap top ummi. Terus call diana, kalau nak gi lowyat, belikan akak pcu baru yang power dan murah. Inilah yang baru tu.



Tapi monitor masih gunakan yang lama. Masih baik lagi. Ummi hanya memohon agar anak-anak menggunakan komputer ini dengan sebaik-baiknya serta pada perkara yang yang boleh memberi dan menambah ilmu. Nak main game boleh tapi jangan melampaui batas sehingga lupa solat dan mengaji serta membuatkan ummi tinggi suara.

Apa-apa pun alat ini adalah sebahagian dari kemudahan yang Allah beri kepada hamba-hambaNya, terpulanglah kepada kita bagaimana untuk memanfaatkannya. Yang lebih bagus gunakanlah ia sebagai salah satu cara untuk kita empower dakwah kita dengan menggunakan multi media. So, ummi akan mengikuti satu kursus berkenaannya dengannya. Ni nak tolong Puan Diyanah (adik ummi la ni) iklankan kursus yang dia handle pada hujung minggu ni. Sape-sape yang berminat harap ambil lah peluang ini. Sebelum tu tengok dulu clip video ni. Moga satu hari nanti umi mampu buat macam ni.




------------------------------------------------------------------

Salam Semua,

Anda juga boleh menghasilkan sendiri clip video seperti diatas. Dengan perisian yang mudah dan mesra pengguna Sony Vegas Pro 8, anda boleh menghasilkan clip video seperti seorang profesional!

Jika anda lihat perkembangan media massa di TV dan juga internet, media yang berunsur da'wah atau islami amat ketinggalan berbanding hiburan dan sebagainya.

Oleh itu, saya bersama rakan2 melihat perlunya kita semampu yang boleh membuat media alternatif sekecil mana pun hasil kita, sebagai sumbangan kita kepada penyebaran nilai2 islam.

Namun, ramai diantara kita yang tidak mempunyai kepakaran atau kemahiran dalam menghasilkan media atau video clip. Dengan itu saya bersama rakan2 ingin menjemput sahabat alumni menambah ilmu untuk menghasilkan multimedia anda sendiri sebagai menambah nilai (enhance) method da'wah masa kini.

Pada 15-16 August (Sabtu -Ahad) ini, saya akan membuat satu workshop yang bertajuk "Empower Your Multimedia Presentation with a profesional Tools - Sony Vegas Pro". Saya ingin anda; sahabat alumni bersama-sama menambah ilmu yang amat bermanfaat ini.

Yuran yang dikenakan adalah RM180.00 untuk 2 hari workshop termasuk makan. Workshop ini akan di adakan di Kompleks Balai Islam, Masjid Al-Ghufran Taman Tun Dr Ismail.

Kepada yang berminat boleh hubungi saya di 016-9734633 atau email kepada saya diyanatahir@ yahoo.com.

Terima Kasih

2 comments:

Unknown said...

salam,dek icah

cpu power logic tu beli berapa ringgit? aka beli sama sebiji dgn harga RM1199.00 untuk sekolah

ummufateh said...

Salam,
RM784 je tanpa monitor. Diana tolong belikan.