Saturday, August 1, 2009

Janganlah Kamu Cenderung Pada Puak Yang Zalim

Tahniah rakyat Malaysia yang bencikan kezaliman kerana membakar semangat dengan ayat dari surah Hud ini. Semoga kita semua termasuk dalam golongan yang selamat dari sambaran api neraka. Semoga undang-undang zalim ISA terbakar di dunia dan akhirat.
وَلا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ وَمَا لَكُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِيَاءَ ثُمَّ لا تُنْصَرُونَ) هود/113

Dan janganlah kamu cenderung kepada orang-orang yang berlaku zalim maka (kalau kamu berlaku demikian), nescaya Neraka akan menyambarmu kepadanya, sedang kamu tidak ada sebarang Penolong pun yang lain dari Allah. Kemudian (dengan sebab kecenderungan kamu itu) kamu tidak akan mendapat pertolongan.












5 comments:

Al-Teminie said...

Assalamualaikum Dr Nafisah, rasanya ingat lagi...terim kasih kerana bertandang ke blog ana. Semoga Allah merahamti kita semua dan diberikan kekuatan meneruskan perjuangan dakwah. Tahniah di atas kesungguhan berjuang fi sabilillah.

Al-Teminie said...

...kirim salam kat suami, dia tu kawan ana, tapi ana malu sebab dia hebat dalam perjuangan.

Milah said...

Assalamualaikum wb.
Icah...Malam ni saya layari blog Seri, tiba2 terbaca komen Icah, terus singgah kat sini... Rindu dengan kawan2 bina' kita. Tahniah Icah dah dapat PhD ya! Dan tahniah juga kerana terus berjuang secara langsung melalui blog ini & juga melalui ceramah2/kuliah2... Semoga Allah merahmati Icah sekeluarga.
Icah ingat lagi ke dgn saya...Milah from Penang! Rindu nak dengar ketawa Icah + gurau senda seperti 15 tahun dulu (1993-94), teringat RS, RSA, RSK....

ummufateh said...

walakumussalam milah. tak kan lupa kenangan bersama, sama-sama di tarbiyyah. Icah ada tinggal pesanan kat blog milah sebenarnya. tapi kenapa blog milah bersawang je heh he tak up date. Umah ica dekat dengan umah sofia tau. Ica belum Phd lagi, belum kesampaian.no phone icah 019 4883420. do contact me ok!

Jamilah said...

Heh heh...ye ke Icah.. Sebenarnya blog tu geng taman ni yang buat, saya tompang sekaki jer... Last2 sekaki pun tak lepass...tu yang bersawang tu... InsyaAllah nanti ada masa kita ketemu lagi ya...